Det er noen få ting av ‘kjøp og salg’ vi administrerer selv i borettslaget, og det gjøres via tjenesten Beboerservice. Bestillingen skjer via et webskjema, hvor også de gjeldende prisene står. Det er i utgangspunktet kun registrerte beboere (lovlig leietakere) og andelseiere som kan bestille noe via Beboerservice.
- Postkasseskilt: Bestilling av skilt til postkassen er gratis. Skilt til blokkene vil bli lagt i postkassen og man tar selv og setter den på plass. Skilt til rekkehusene blir montert opp av vaktmester. De fjerner også gamle skilt.
- Dørskilt: Beboerne i blokkene kan bestille standardiserte dørskilt gratis fra borettslaget.
- Portåpner og/eller nøkkel til parkeringshuset kan kun bestilles (til selvkost) av andelseiere/beboere som disponerer parkeringsplass i parkeringshuset. Plassen er knyttet til andelen.
- Ladeboks: Når du bestiller egen ladeboks til ‘egen’ parkeringsplass via Beboerservice, så videresender styret din bestilling til leverandøren. Deretter er dette et avtaleforhold mellom bestiller og leverandøren. Styret gjør dette for samtidig å få registrer hvem som har bestilt (og etterhvert montert) en ladeboks i parkeringshuset.
- Lademulighet for el-bil på garasjetaket: Se info/betingelsene her.
- Parkeringsplass (utleieplass) på taket: Man kan leie en fast plass på merket parkeringsplass på taket. Denne leies for 6 måneder om gangen og forskuddsbetales. Les mer om betingelsene før du legger inn en bestilling via skjemaet nedenfor.
- Leie av bodlokale HB 86 A/B: Vi har et lite lokale som vi i utgangspunktet kan leie ut for 6 måneder omgangen. Beskrivelse av lokalet og søknadskjema finner man her.
- Leie av lagerplass for kajakk: Vi har noen få lagringsplasser til leie for et år av gangen. Les mer om vilkårene!
- Tilhenger: Borettslaget har en tilhenger til utlån (en dag), og utleie deretter, til andelseiere og registrerte beboere i borettslaget. Les vilkårene før du legger inn bestilling via skjemaet nedenfor.
Alt bestilles via bestillingsskjemaet til Beboerservice.
Priser og betaling
Gjeldende priser til enhver tid fremkommer på bestillingsskjemaet, og det er de som gjelder. Etter bestilling vil man få tilsendt en lenke der man foretar betalingen via betalings-/kredittkort eller VIPPS. Etter registrert betaling vil styret effektuere bestillingen.
Litt mer om betalingsordningen: Vi benytter en betalingsordning som heter ‘Via OBOS’ som er en grei ordning for engangsbetalinger. Kunden betaler via betalings-/kredittkort eller VIPPS, og får en kvittering på normalt vis for dette. Borettslaget får automatisk bokført billagene i regnskapet, og vi får tilsendt bekreftelsen på betalingen. Det siste er riktignok på en litt tungvint måte, så derfor ber vi folk som skal hente noe som er bestilt og betalt, om å ta vare på kvitteringen inntil videre.
Sist oppdatert: 24/10-2021