Welcome to Hallagerbakken borettslag   Click to listen highlighted text! Welcome to Hallagerbakken borettslag Powered By GSpeech
Tema: Ny i borettslaget

Utleie av bodlokalet ved HB 86A/B

NB! Denne siden skrives ut, signeres, og legges i postkassen til styret i Hallagerbakken 54. Bodlokalet ved HB 86 A/B er ca. 36m2, og leies ut for 6 måneder av gangen. Periodene er 01.01–30.06 og 01.07-31.12 hvert år. Søknadsfrist er 7 kalenderdager før oppstart av ny periode. Dersom det er flere kvalifiserte søkere vil styret… Les mer

Dørskilt til blokkleiligheter

Vaktmesterne er nå i gang med å montere fester til dørskilt på alle ytterdører i blokkene. . Hvorfor gjør vi dette? Det er ønskelig at det er enkelt å finne frem i borettslaget. Det har kommet inn flere ønsker om å få montert dørskilt på dørene i blokkene, både fra beboere, leverandører vi bruker, og… Les mer

Beboerservice

Det er noen få ting av ‘kjøp og salg’ vi administrerer selv i borettslaget, og det gjøres via tjenesten Beboerservice. Bestillingen skjer via et webskjema, hvor også de gjeldende prisene står. Det er i utgangspunktet kun registrerte beboere (lovlig leietakere) og andelseiere som kan bestille noe via Beboerservice. Postkasseskilt: Bestilling av skilt til postkassen er… Les mer

Selge/kjøpe i Hallagerbakken?

Hva er salgs-/kjøpsverdien på boligene nå i Hallagerbakken? Det kan være greit å ha et realistisk bilde av prisnivået, selv for oss som ikke umiddelbart er i flyttemodus. Den kraftige prisveksten som har vært en tid, ser nå ut til å ha stoppet opp. Oppslag i media som at «Prisene på OBOS boliger faller» bekrefter… Les mer

Forkjøpsretten og eierskifte – når skjer eierskifte?

Dette er greit å vite om noe av det som skjer ved eierskifte av leligheter i borettslaget: 1. Annonseres for salg Leiligheten må ikke annonseres for salg, men man må annonsere «forkjøpsretten» iht de regler OBOS har. Hallagerbakken borettslag har en avtale med OBOS som medfører at OBOS medlemmer har forkjøpsrett ved salg i borettslaget. I tillegg… Les mer

Velkomsttreff for deg som er ny i borettslaget

Borettslaget gjennomfører minst en gang hvert år velkomsttreff for nyinnflyttede. Neste treff er tirsdag 25. april 2017 kl 1930 i styrerommet (Hallagerbakken 54) På treffet vil vi bli litt kjent med deg/dere, fortelle om borettslaget og svare på spørsmål dere eventuellt skulle ha. Se gjerne også artikkelen ”Nyinflyttet?” som gir svar på ulike spørsmål. Vi… Les mer

Bruk av borettslagets lokaler

Borettslaget disponerer noen få lokaler, og vi får av og til forespørsel om beboere kan benytte seg av disse (låne/leie) f.eks. til å oppbevare bildekk, oppbevare møbler o.l. ift med salg/utflytting og “sommerblomster og noen georginerknoller” over vinteren osv. I utgangspunktet låner/leier styret ikke ut borettslagets lokaler, men styreleder og nestleder har sammen fullmakt til… Les mer

Lokaler til bursdager o.l.

Mange foreldre føler det kan bli trangt hjemme i forbindelse med bursdager og de kommersielle tilbudene koster fort en del penger. Hallagerbakken borettslag har dessverre ingen egnede lokaler til utleie. Her er noen alternativer og ideer på Holmlia+ som kan vurderes. BUSH (Dyretråkket 30) Lokalene til fritidsklubben kan leies og klatreinstruktør er inkl. i leien.… Les mer

Inn-utflytting i borettslaget?

Hvor mange «nye» er det i borettslaget? Vi kan lett telle andelseiere. Noen av disse eier en leilighet sammen. Tallene sier at 5 nye andelseiere har dukket opp så langt i 2017 (juni), 22 nye i 2016, 25 nye i 2015, 26 nye i 2014 og 21 i 2013 osv Når vi sier «nye» så… Les mer

Miljøcontainerne i borettslaget

Datoer for når miljøcontainer og el-bur er her i 2020: Uke 13: … 25.3 – 27.3 Uke 19: … 06.5 – 08.5 Uke 25: … 17.6 – 19.6 Uke 34: … 19.8 – 21.8 Uke 39: … 23.9 – 25.9. Uke 47: … 18.11 – 20.11 Containerne kommer normalt på en onsdags morgen og blir… Les mer