Welcome to Hallagerbakken borettslag   Click to listen highlighted text! Welcome to Hallagerbakken borettslag Powered By GSpeech
Aktuelt

Utbedringer i blokkene (plan)

Print Friendly, PDF & Email

Arbeidet med utbedringene i blokkene starter nå og dette er den overordnede planen for gjennomføringen:

  1. Ansvar for tilgang!
    Andelseierne har ansvar for å gi styret/borettslaget og de vi har engasjert for å gjøre en jobb, tilgang til boligen.
  2. Utbedring trapper
    Noen av trappene i trappeoppgangene er skadd. Man kan f.eks. noen steder se armeringsjernet. Dette vil bli utbedret. Arbeidet med utbedring av rustskader i armeringen på enkelte trapper/trappetrinn pågår nå (mellom kl. 08:00 – 17:00 på hverdager). Dette kan medføre en del støyende arbeider grunnet pigging og sliping av betong. Overflatebehandlingen krever temperatur over 0 grader døgnet rundt, så ferdigstillelse av prosjektet ser ut til å bli nå i juni. Vi hadde dårligere vær i mai enn forventet.
    NB! Uke 25-26 vil trappene blir grunnet og sandstrødd (sklisikres) og dette gjøres på dagtid. Trappetrinnene vil bli påført ganske mye sand – dette gjøres for å slippe å stenge trappene i denne operasjonen. Uken etter vil trappene få topplakk. Dette utføres på kveldstid, og denne behandlingen krever tørketid, så derfor må trappene stenges helt av for gangtrafikk i 6 timer. Det er nødvendig med oppholdsvær, så derfor vil mere nøyaktig tidsplan henges opp på tavler i forkant av oppstart med topplakken.
  3. Utbedring trappehus/ldører
    I trappehusene (trappeoppgangene) er det noen skader her og der, og noen dører trenger også å se en malekost. Arbeidet med å utbedre der behovet er størst, vil bli utført i juni/juli. Sidene det er kun punktvis reparasjon/utbedring, vil det henges opp varsler ved områder som er berørt.
  4. Inspeksjon av balkonger
    Vaktmesterne er i ferd med å avslutte en systematisk befaring av alle balkongene i blokkene for å sjekke funksjonaliteten til rømningsluken (der den eksisterer), samt identifisere skader.
  5. Utbedring av balkonger og rømningsluker
    Når styret har fått oversikten fra inspeksjonen ovenfor, vil styret ta stilling til hva som vil bli utbedret nå, hva som blir utsatt til senere og eventuelt hvordan vi skal håndtere skader som er forårsaket av nåværende eller tidligere andelseiere. Denne artikkelen vil bli oppdatert når mer er avklart.

Våre vaktmestere i Christiania Forvaltning & Eiendom AS koordinerer og har informasjonsansvaret for disse delprosjektene og gjennomfører også noe av dette selv.

Målere på radiatorene
Vi kan også opplyse om at styret har ute en tilbudsforespørsel knyttet til måling av fjernvarme (‘målere på radiatorene’ m.m.), og dette vil medføre at alle målerne vil bli skiftet. Informasjon om dette vil komme senere.

Sist oppdatert: 5/6/2019

Comments are closed.