Welcome to Hallagerbakken borettslag   Click to listen highlighted text! Welcome to Hallagerbakken borettslag Powered By GSpeech
Aktuelt

Slutten av mai, hva skjer i borettslaget?

Print Friendly, PDF & Email

Fra styrets ståsted kan vi kort rapportere følgende:

TV-problemer: Selv om vi må tåle mindre problemer med tjenesten fra tid til annen, forventer vi at leverandøren prioriterer å informere oss så snart de kjenner til problemet. Telia må fortsatt forbedre sin kundeservice. Styret har tatt opp saken gjennom våre kanaler.

Balkongdekket: Rehabiliteringen av balkongdekkene i den største blokken er i gang. Oppdatert informasjon finnes her: https://hallagerbakken.no/aktuelt/balkongprosjektet-2024-framdriftsplan/.

FaciliTec AS: Våre nye vaktmestere er i ferd med å bli kjent med oss og har begynt arbeidet. I tillegg til de løpende oppgavene, har de nå en liste på 15 saker å følge opp, inkludert sjekk av takvifter, stiger og trillebårer på avveie i borettslaget, mindre utbedringer og tilstandsvurderinger av blant annet dører.

Tak: Vi holder igjen utbedringen av takene på rekkehusene på grunn av likviditetsvurderinger, men håper å få gjort noe i år før vi fortsetter neste år.

Private tiltak: Vi behandler flere søknader om private tiltak og håper å kunne ta avgjørelser snart. Vi har ikke kapasitet til å behandle kompliserte saker før tidligst i august. Send inn komplette søknader (les gjerne Byggeveilederen først), så kan enkle saker bli behandlet raskere. Når det gjelder den store byggesaken midt i borettslaget, forventes det ikke vesentlige synlige endringer før tidligst etter sommeren. I mellomtiden skjer det desto mer hos berørte andelseiere og i styret på kammerset.

Parkering: Vi har bestilt nye skilt og sikter på å få disse opp så raskt som mulig. Vi vil også gjennomføre en liten informasjonskampanje om den reviderte ordningen (ref. vedtak på generalforsamlingen).

Vann: Vi har brukt 10 millioner på forbedret drenering av overflatevannet og ny asfalt. Det betyr ikke at alle problemer er løst en gang for alle. Vi vil ha en gjennomgang av hva vi kan gjøre med ny/gamle problemer som vann inn i boder o.l. I tillegg holder vi et et ekstra øye med om noe skjer “ovenfra”, både i etterkant av takutbedringene som er gjort og de som skal iverksettes. Send epost til styret, gjerne med bilder, dersom du ser noe som bekymrer deg.

Sommerjobb: Styret reviderer oppgavelister og ser over utstyr slik at vi er klare til for at våre tenåringer skal komme på jobb de første to ukene etter skoleslutt.

Grøntutvalget er allerede i gang med ulike tiltak for vår alles glede. Vi vil takke for pyntingen til 17. mai! Etter hvert vil blomsterkrukkene komme ut, og vi oppfordrer alle til å bidra med vanning. Det kan også være lurt å beskytte plantene mot overaktive barn og andre.
Vi har noen syke trær og hekker som styret må ta stilling til med hjelp fra grøntutvalget.

Parkering: Vi har bestilt nye skilter og tar sikte på at disse kommer opp så raskt som mulig. Vi vil da også gjennomføre en liten informasjonskampanje om den revidere ordningen (ref. vedtak på generalforsamlingen).

Budsjettet for 2024: Og siden det er flere ting som har endret seg siden styret satt opp budsjettet som ble offentliggjort i innkallingen til generalforsamlingen vil vi også oppdatere det innen sommerferien. Det er ingen alvorlige bekymringer, men vi må justere det og være ekstra nøye med likviditetsoppfølgingen.

Dette var en kort men ikke komplett gjennomgang av ting som foregår der styret er involvert.

Oppdatert: 27/5/2024

Comments are closed.