Welcome to Hallagerbakken borettslag   Click to listen highlighted text! Welcome to Hallagerbakken borettslag Powered By GSpeech
Tema: Aktuelt

“Hans” kommer på besøk!

Morgendagens varslede ekstremvær har fått navnet «Hans». Ifølge Meteorologisk Institutt, så er det mest ekstreme været på 25 år. Ekstremvær for oss i Hallagerbakken brl betyr mest sannsynlig svært mye nedbør som gjør at vi får testet vannets “veier” (drenering). Det er nok er par kummer som kanskje burde ha vært tømt på forhånd for… Les mer

Trillebårer og «utstyr» ettersøkes!

I neste uke starter en periode på 2 uker med sommerjobb for ungdommen i borettslaget! Da må alle trillebårer (sjekkes for luft etc), alle hekkesakser slippes/sjekkes med mer. Sakser, koster, river, trillebårer og alt annet tilhørende felleskapet som er i nærheten av deg, vil vi derfor ha tilbake. Vi har dessverre noe utstyr utlånt med… Les mer

Runddansen… hvem tar ansvar?

Brev til etater 27. juli 2023 for å få løst et problem… Det skal ikke være lett! ……………………………………. Til Bydel Søndre NordstrandBymiljøetatenPolitiet ved Forebyggende enhet Runddansen… hvem tar ansvar?Hvem er det vi skal kontakte når vi registrere farlige forhold med parkerte biler? Dette er blitt en gjenganger for oss. På kommunal grunn (motsatt side av… Les mer

Mye på gang i borettslaget!

Artikkelen vil bli oppdatert! I sommerhalvåret skjer det en del rehabiliteringer i borettslaget. Her er en listen oversikt det kan være lurt å skumme igjennom slik at man får stilt litt nysgjerrighet og i tillegg er forberedt på noen ting som muligens angår akkurat deg, – f.eks. vil det være dager da det absolutt ikke… Les mer

Rydd balkongen! [Framdriftsplan]

Gjelder balkongene i oppgang HB 34, 36, 38, 40, 42 og 44. Som informert på generalforsamling skal alle balkongene i blokkene utbedres. I den forbindelse må balkongene tømmes helt for møbler og annet. Også blomster og eventuelle tepper, kunstgress eller løse fliser/heller må fjernes. Arbeidet vil starte opp 31. juli, og berørte balkonger må da… Les mer

Trampoline i borettslaget

Styret har vedtatt retningslinjer for oppsetting og bruk av trampoliner i borettslaget. Formålet med retningslinjene er å legge til rette for trygg og sikker trampolinebruk, som samtidig tar hensyn til naboene. Vi minner om at det ikke er lov til å sette opp trampoline på fellesområder, kun på det området som hver andel disponerer selv.… Les mer

Styret tar ‘ferie’…

  I skoleferien har styret (samt utvalgene og samarbeidspartnere) redusert kapasitet, og i fellesferien er de fleste på ferie. Styret har en vaktordning som gjør at vi kan respondere på ting i sommer ukene, men vi bedriver ikke normal saksbehandling av f.eks. behandling av søknader i denne perioden.   Dette betyr også at “servicen” ikke… Les mer

Hvordan behandler vi gode forslag fra beboerne?

Orientering om praksis Hva tenker styret om tiltak / varsler som er innenfor vårt ansvarsområde, eller ønsker som kan være et gode for flere? Av og til får styret henvendelser om andelseiere som ønsker at vi skal iverksette tiltak som er et gode for flere beboere. Dette kan for eksempel være å montere en utekran på et… Les mer

Flytting av kostnader!

Faktura fra borettslaget i august Styret har ikke lagt opp til endring av felleskostnadene nå i juli 2023, – din andel av felleskostnadene blir derfor uendret ut året dersom de ikke oppstår noe spesielt. På generalforsamlingen i år ble det bestemt at vi skal trekke ut kostnadene til «TV-signaler / kabelTV» fra felleskostnadene og legge… Les mer

Sneiper og brann!

DET ER KNUSKTØRRT… og da er det ekstra uheldig at enkelte beboere i blokkene finner det passende å kaste (brennende) sigarettsneiper ut fra balkongene. En ting er at dette kan antenne tørt gress rett på utsiden av egen leilighet, – en annen ting er at noen må jo til slutt plukke de opp. Dette blir… Les mer