Welcome to Hallagerbakken borettslag   Click to listen highlighted text! Welcome to Hallagerbakken borettslag Powered By GSpeech
Tema: Aktuelt

Renhold i trappeoppgangene

Ansvaret for renhold og orden i trappeoppgangene i blokkene ligger hos beboerne, ref. Husordensreglene §. Inntil videre har borettslaget engasjert et renholdsfirma for å bidra i dette arbeidet. Avtalen vi har med dem er denne: “Renholdet skal utføres i alle trappeoppgangene i alle blokkene i borettslaget, samt styrerommene. Trappene inkl. report i 1. etasje, skal renholdes… Les mer

Feiing av parkeringshuset og gjesteparkeringene

Vårrengjøring medfører også feiing av parkeringhuset 🙂 og alle må sørge for at kjøretøy (og alt annet!) er fjernet fra parkeringsplassen på følgende tidspunkter (mellom 08:00 og 18:00): Mandag 31/5: Feiing av alle gjesteparkeringene OG utebeboerparkeringen mot Frivillighetssentralen Tirsdag 1/6: Feiing av taket på parkeringshuset Onsdag 2/6: Feiing av midterste plan i parkeringshuset Torsdag 3/6:… Les mer

Det plantes…

Grøntutvalget er i gang med å plante blomster i bedene ved inngangspartiene langs blokkene i HB 46-52. Det er nedlagt dryppslange for vanning i alle bedene slik at det skal være enkel jobb for oss i varme sommermåneder å gi plantene vann. Det mangler vintergrønne busker/trær i bedene og her er Grøntutvalget på utkikk etter… Les mer

17. mai 2021 i Hallagerbakken

Dette blir en spesiell 17. mai, men feire skal vi og gøy skal vi få det! Ta vare på hverandre og det gjør vi (dessverre) ved å holde avstand. Grunnleggende gjennom hele dagen er selvfølgelig at vi forholder oss til FHI og Oslo kommunes regler og anbefalinger. Det vil si god hånd- og hostehygiene. Hold… Les mer

Asfaltering og drenering

FLYTTING AV SØPPELBEHOLDERNE Fredag 21. mai vil søppelbeholderne ved de to stasjonene langs den nedre veien bli flyttet til rundkjøringen ved flaggstangområdet. Dette er etter avtale med Renholdsetaten som ikke vil kunne kjøre inn som vanlig i området ved nedre vei . Vi beklager ulempen dette medfører. Spørsmål som har sammenheng med arbeidet kan stilles… Les mer

Tilbud på VVS fornying

Uten at borettslaget skal gjøre seg til en salgskanal for alt mulig, så stiller vi oss litt til disposisjon for å formidle tilbud som styret mener vi kan støtte blir gitt til andelseierne privat. Vel og merke, kun fra leverandører som borettslaget har en rammeavtale med. Tidligere har Oppegård Elektriske gitt tilbud på rehabilitering av… Les mer

Generalforsamlingen 2021 er avsluttet og protokollen underskrevet

Generalforsamlingen ble innledet med styrets orienteringer via Zoom. Tellingen sier at vi var 65 personer påkoblet, mesteparten av tiden mer enn 60 og aldri under 50, så oppmøtet er vi fornøyd med. Det gjør at vi tenker at ambisjonen fort blir at vi vil prøve oss på hybrid-løsninger når verden blir mer normal igjen når… Les mer

Fjernvarmen skrus av i sommer

I år, som i fjor, stenges fjernvarmen av i sommermånedene juni, juli og august. Dette for å spare andelseierne for unødvendige energiutgifter. Skulle det oppstå en ekstraordinær kuldeperiode i dette tidsrommet, vil varmen kunne reaktiveres på kort varsel. Les mer

Økningen i felleskostnader

Styret har det juridiske ansvaret for økonomien i borettslaget, og derfor også at fellesutgiftene ligger på et forsvarlig nivå. «Forsvarlig nivå» kan, blant annet, bety nok til å gjennomføre ønsket og påtrengt vedlikehold. Videre har styret også ansvaret for at økonomien er bærekraftig, slik at vi tåler svingninger i kostnadsnivået på tjenestene vi kjøper, plutselige vedlikeholdsbehov osv. I… Les mer

BRUK AV “ZOOM” – GENERALFORSAMLINGEN

Som ifjor, så er vi tvunget til å avholde generalforsamlingen digitalt. Også i år så valgte vi “ZOOM” plattformen for selve møtet hvor styret informerer om de forskjellige saker. Dette er i utgangspunktet en web-basert tjeneste hvor man slipper å installere programvare på PC/MAC. På mobil/nettbrett må man imidlertid laste ned “ZOOM” f.eks. fra AppStore… Les mer