Welcome to Hallagerbakken borettslag   Click to listen highlighted text! Welcome to Hallagerbakken borettslag Powered By GSpeech
Tema: Fellesutgifter

Hva selges boligen for?

Følger prisstigningen på leilighetene gjennomsnittet i Oslo, eller stiger det litt raskere her i Hallagerbakken enn hva som er trenden rundt oss? Er prisrekordene som jevnlig tas i borettslaget et tegn på at flere og flere mener at boligverdiene her er undervurderte? Slike spørsmål stilles, så vi har samlet noen innspill til diskusjonen (ingen av… Les mer

Miljøcontainerne i borettslaget

Datoer for planlagte når miljøcontainer og el-bur er her 3.og 4. mai 2017 (flyttet fra april) 30. august og 1. september 11. og 12. oktober Containerne kommer normalt på en onsdags morgen og blir hentet 48 timer etterpå. De blir stengt når de er fulle eller representerer en risiko. Åpne aldri en stengt container! Farlig… Les mer

Felleskostnader- hva er det?

Når vi bor og er eiere i et borettslag, har vi en del «felleskostnader». Alle disse kostnadene blir det redegjort for på generalforsamlingene i borettslaget. Vi har over 10 millioner i året i felleskostnader, fordelt på bl.a.: vedlikehold av bygninger og uteområder (ref. ansvarsfordelingen som er uttrykt i vedtektene og lovverket) forsikring kommunale avgifter (som… Les mer

Økte fellesutgifter

Fra 1. juli 2016 øker fellesutgiftene med 4%, begrunnelsen ligger i innkallingen til generalforsamlingen i fjor. Innkalling til generalforsamlingen 2015 Les mer

Betraktninger om økonomien i borettslaget

Er økonomien i borettslaget god? Tåler vi å ta opp flere lån? Bør vi gjøre noe med “fellesutgiftene”? Hva bør vi følge ekstra nøye med på som styre? Mange andelseiere har spørsmål til økonomien i borettslaget utover det man greier å lese selv av innkallingene til generalforsamlingene. Rundt årsskifte 2014/2015 gikk det noen spørsmål og… Les mer

En liten pekefinger…

Det er dessverre en av oppgavene til styret å påpeke når enkelte tar seg til rette i strid med vedtekter og husordensregler. Dagens pekefinger er rettet mot Skohyller og annet som står i trappeoppgangene i blokkene. Av hensyn til bransikkerheten og naboenes trivsel er det ikke lov å ha ting stående i trappoppgangen. Dette gjelder… Les mer

Faktura på papir?

Du kan velge og bestemme selv, men dersom det bare er en forglemmelse, så vil vi gjerne be deg om å bestille elektronisk faktura (avtalegiro eller eFaktura) på fellesutgiftene fra OBOS. Borettslaget betaler ekstra for alle fakturaer på papir som sendes ut, så vi ser gjerne at alle benytter elektroniske løsninger. Men vi gjentar, det… Les mer

Spørsmål angående varme i radiatorene

Det er på nytt høst og svingende utetemperaturer og  spørsmål om varme og varmeanlegg, kommer. Uansett så gjelder følgende på generell basis Temperaturen på radiatorene endrer seg i forhold til hvor kaldt det er ute. De er innstilt slik at ved ca 15 °C ute så skal temperaturen på vannet i radiatoren  være 35 °C… Les mer

Hvordan avregnes fyringskostnadene i blokkene?

Det er fyringskostnadene som borettslaget har hatt i fyringsperioden som fordelesetter hver enkelt beboers faktiske forbruk. Andelseieren kan selv avregne forbruket og kontrollsjekke om dette samsvarer med avregningen. Du bestiller en målerlogg av Ista Norge, ved å sende en epost til <servica@ista.no>. Selve avregningen funkerer slik: Det er differansen mellom avregningsperioden som skal ganges med… Les mer